کویرنشین

یادداشت های شخصی سید مهدی موسوی و معصومه علوی خواه

کویرنشین

یادداشت های شخصی سید مهدی موسوی و معصومه علوی خواه

روزانه ها

93/07/06

حس یک گلوله ی توپ عمل نکرده توی شن های کویر رو دارم که بعد از 27 سال چشیدن گرمای سوزان روز و سرمای استخوان سوز شب، منتظر یک انفجار بزرگ هست اما نه این انفجار رخ می دهد و نه کسی برای خنثی کردنش می آید. اینجا توی دل کویر، خطری برای آدم ها ندارم..

..:: کل روزنوشت های این وبلاگ ::..

بایگانی

بسیاری از وب سایت‌ها هستند که نمی‌توانند ترافیک کافی برای سایت خود بدست آورند، یکی از این علت‌ها یک نکته ساده است: ”وب سایت برای موتورهای جستجوگر بهینه نشده“. در این مقاله اعمالی که برای بهینه‌سازی وب سایت در برخورد با موتورهای جستجو باید صورت گیرد شرح داده می‌شود:

  1. صفحات را مطابق میل جستجوگرها طراحی کنید:

  برای یک موتور جستجو گرافیک سایت شما یا فلش‌ها و کدهای جاوا اسکریپت جذابی که ساخته‌اید اهمیتی ندارد. بلکه چیزی که یک موتور جستجو نیاز دارد روان بودن کد نوشته شده در صفحات است. منظور من نوشتن کامنت در بین تگ‌ها یا رعایت کردن فاصله‌ها نیست بلکه استفاده از تگ‌هایی است که جستجوگرها از آنها استفاده می‌کنند. تگ‌های مهم در یک صفحه وب عبارتند از: تگ title و description و  Keywordsو Alt. این روزها بعضی از موتورهای جستجو فقط از تگ Keywords برای ارائه نتایج استفاده میکنند.

چند نکته:

  · اگر از جدول‌ها برای ساخت صفحات سایتتان بهره گرفته‌اید، سعی کنید از کدهای ساده استفاده کنید نه از تگ‌های تو در توی پیچیده.

  · استفاده از فریم‌ها باعث سرگیجه موتورهای جستجو می‌شود که به ضرر شماست. در ضمن استفاده از فریم‌ها دیگر در طراحی سایت‌ها متداول نیست.

  · اگر از کدهای جاوا اسکریپت استفاده کرده‌اید برای فراخوانی فایل‌های جاوا اسکریپت خارجی از کدهای کوتاه استفاده کنید.

  · استفاده از تگ Alt در تگ تصاویر موتورهای جستجو را در یافتن موضوع تصاویر کمک می‌کند. حتما از این تگ برای عکس‌ها استفاده کنید.

  · متن اصلی را قبل از عکس‌ها در صفحاتتان قرار دهید و یا حداقل عکس‌ها را در میان متن قرار دهید.

  2. کلمات کلیدی Keywords:

  استفاده از این تگ بسیار اهمیت دارد و نوع کلمات استفاده شده در اون هم مهم است . سایت wordtracker کلمات کلیدی خوبی را برای هر نوع سایتی پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن بهره بگیرید. تعداد کلماتی که می‌توان در این تگ استفاده کرد محدودیت خاصی ندارد، اما برای حصول نتیجه بهتر از 10 الی 15 کلمه برتر استفاده کنید.

  3. محتوای سایت:

  بسیاری از موتورهای جستجو از متن اصلی صفحات برای یافتن کلمات کلیدی استفاده شده در تگ keywords استفاده می‌کنند. پس استفاده درست از کلمات کلیدی و مطابقت آن کلمات با متن شما بسیار اهمیت دارد. کلمات اصلی متن را در تگ heading و یا bold بگذارید و یا آن را لینک کنید تا جستجوگرها به آن لغات اهیت ویژه‌ای دهند.

  4. عنوان سایت:

  تگ title یکی از مهم‌ترین بخش‌ها از دید جستجوگرهاست. عنوان صفحات نیز باید مانند کلمات کلیدی درست و مطابق متن انتخاب شود. چون گاهی موتورهای جستجوگر به عناوین صفحات بیش از کلمات کلیدی اهمیت می‌دهند. تعداد کلماتی که در عنوان صفحات استفاده می‌کنید نیز برای اینکه از حد استاندارد جستجوگرها خارج نباشد باید حداکثر 9 کلمه باشد.

  5. تگ توضیحات:

  موتورهای جستجو هنگام نشان دادن نتایج جستجوی خود، اطلاعات تگ متای توضیحات هر صفحه را برای نمایش توضیحات آن سایت نمایش می‌دهند. بنابراین نوشتن توضیحات جذاب و درست بیننده را به سوی سایت شما جذب می‌کند. استاندارد تعداد کلمات این تگ 20 الی 25 کلمه می‌باشد.

  6. گرافیک:

  استفاده از عکس اگر چه زیبایی خاصی به سایت شما می‌دهد اما حتی با تگ ALT نیز یک عکس به اندازه چند کلمه قدرت ندارد. چون موتورهای جستجو فقط کلمات را می‌شناسند و عکس‌ها را هم با تگ Alt آنها شناسایی می‌کنند. بنابراین استفاده از عکس به جای لینک و یا بجای متن از خوانایی سایت شما برای چشم‌های یک موتور جستجوگر می‌کاهد.

  7. نقشه سایت:

  نقشه سایت کمک بسیاری به جستجوگرها می‌کند تا تمام صفحات سایت شما را شناسایی کنند. ابزارهای زیادی بر روی وب هست که نقشه سایت شما را در چند کلیک می‌سازد.

  8. لینک‌های هدایتگر:                                  

  لینک‌هایی که به دیگر صفحات سایت می‌دهید باید ساده باشد. استفاده از منوهای pop up‌  و فلش و مانند آن از خوانایی لینک‌های شما می‌کاهد. اگر مجبور به استفاده از لینک‌های پیچیده در طراحی سایت هستید می‌توانید از لینک‌های ساده در انتهای صفحات استفاده کنید تا موتورهای جستجوگر نیز بتوانند لینک‌های شما را شناسایی کنند.                          

  رعایت اصول فوق باعث می‌شود تا سایت شما در نتیجه جستجوی جستجوگرهای معروف رتبه بالاتری را بدست آورد. 

  • سید مهدی موسوی
  • Google

ترفند

دنیای مجازی

آموزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

نظرات خصوصی پس از مطالعه توسط مدیر وبلاگ، حذف می شوند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی